Топ 10 на бирите в света по продажби

10-то място – Yanjing
Най-младата марка в класацията. През 1980 година е решено за нейното създаване от китайските власти. Все още е собственост на китайската държава. Основна разлика от европейските бири – не само вкус на ечемик, но има и добавен ориз.
Yanjing беше спонсор на Олимпийските игри в Пекин, а на етикетът може да се прочете, че това е „официалното пиво на Китай“.

9-то място – Corona Extra
Произлиза от Мексико и съществува от 1925 година. В различните страни има различно име – Corona, Corona Extra, а в Испания е Coronita. Въпреки международната си слава (може да се купи в 150 страни) все още бирата се вари само в осем мексикански пивоварни.

Corona обичайно се сервира с лимон. Въпреки, че обичаят е интересен, у нас няма успех. Предлага се в България ( http://www.corona-bg.com/ )
Продажби: около 2,65 милиарда литра годишно.

8-мо място – Coors Light
Американска бира от планините Колорадо, чийто изглед и до днес е на етикетите на тази бира. Етикет(„Cold Certified“), който оцветява планината в синьо, когато бирата е подходящо охладена, а когато бирата е топла върховете на планината белеят.
( в България подобен етикет за температурата има на Стела Артоа)

Coors Light е споноср на NFL ( американската лига по футбола), а също и на сериите Nascar. В рекламите много често се подчертава, че бирата се прави при само един градус по Целзий, а трябва да се сервира добре изстудена. Затова за рекламно лице е избран раперър Ice Cube.
Продажби: около 2,70 милиарда годишно.

7-мо място – Brahma
Бразилска бира, направила международна кариера.
Произвежда се от 130 години, а собственик на марката е концерна AB InBev. Благодарение на което може да се купи в Русия, Турция, Испания или САЩ. Популярна е също в много страни от Латинска Америка. Навсякъде е рекламирана като бразилска бира, свързана със самба, танци и готино парти.
Brahma не е една бира, а цяло семейство – около 20 вида.
Може да се пие в комбинация с шоколад или под формата на енергийна напитка! Във всяка страна вкусът е различен понеже е различно съдържанието на алкохол. Класическата бира е Brahma Chopp.

Продажби: около 2,75 милиарда литра годишно.

6-то място – Heineken
Ето първата и всъщност последна добре позната марка от нашия пазар. Heineken е холандска бира, която се прави от почти 140 години. Като популярност в световен мащаб е сред първите. У нас е известна най-вече благодарение на спонсортвото на Шампионската лига по футбол. Има мощни позиции в САЩ, Австралия, Западна и Източна Европа.
Понеже се произвежда в много страни, в централата в Холандия има специален институт, който се грижи във всички пивоварно да се вари индетично пиво. Heineken известно време се е правел от царевица, сега се прави от ечемичен малц смесен с пшеница.
Продажби: около 2,80 милиарда литра годишно

5-то място – Tsingtao
Една от най-популярните китайски бири. Вари се от над 100 години, когато бира с тази марка се появява в държавата Zhongguo( старото име на Китай) и е създадена от немски имигранти. След Втората Светована война пивоварната е национализирана, а след 90-те години е приватизирана.
Сменена е рецептата за варенето на бирата. В началото немските собственици разчитали на става баварска рецепта. В момента се добавя евтин малц с ориз. Tsingtao може да се купи в САЩ, Хонг Конг или Великобритания.
Tsingtao подобно на Yanjing бе единия спонсор на Олимпиадата в Пекин. Освен това е и партньор в НБА.
Продажби около 3,5 милиарда литра годишно.

4-то място – Skol
Бира създадена от обединението на няколко европейски пивоварни вече преди няколко десетлетия, но главният му пазар се оказва…Бразилия. За последното десетилетие Skol прави невероятна кариера и в момента там е номер едно. Заслуга за това са невероятни промоции, организиране на концерти и други събития за младите хора, а и …авио изложения. Една от колоритните реклами на Skol е, в която бразилските футболисти и запалянковци си правят шеги с футболистите на Аржентина
Освен в Бразилия бирата може да се срещне също и из други части на света по бразилски заведения. Частично популярна е също в Австралия и Румъния. Интересен е произхода на името на тази бира. Първо – „Sköll“ e името на чудовищен вълк в скандинавската митология, който преследва конете , теглещи колесницата на слънцето. Второ – „skål“ е на шведски наздравица.
Продажби: около 3,8 милиарда литра годишно.

3-то място – Budweiser
Амриканска бира произвеждана от 1876 година, която в никакъв случай не трябва да се бърка с чешкия Budweiser Budvar (фирмите от много години спорят за марката). Американският Bud – така често се съкращава името, е една от най-популярните бири в САЩ. Може също да се намери в Великобритания, Ирландия или Италия.
Собственик на марката е един от най-големите бирени концерни(да не се бърка с концерти и Октоберфест;-) е американската фирма Anheuser-Busch (част от AB InBev). Budweiser се вари частично с ечемичен малц, отчасти с ориз. Рекламирана е като типично американска бира. На международния пазар е призната за една …от най-лошите бири на света.
Продажби: около 4,0 милиарда литра годишно.

2-ро място – Bud Light
Синът на Budweisera надраства баща си. Леката версия се продава от известно време по-добре, отколкото оригинала. От години е призната за най-добрата бира на света, въпреки само 30 годишната история. Главен пазар, разбира се, са САЩ и Канада.
Въпреки думата „лека“ в името на бирата е предназначена за обикновените мъже и е рекламирана като типично американска. В рекламите често може да се видят полуголи мацки, а за големите спортни събития(за американската лига по футбол NFL) има специално прозведени реклами.
Подобно на Budweiser се прави от ечемик и ориз.
Продажби: около 5,0 милиарда литра годишно

1-во място – Snow
Изненада! Вероятно никой не е чувал за тази бира. Нищо чудно. Snow може да пиеш само в Китай, но това не пречи продажбите да са доста по-напред от другите известни марки.
Марката принадлежи на китайския пивовар и глобален играч на пазара на бира SABMiller. Позиционира се само като бира „премиум“. И разбира се, се рекламира с планини и сняг.
Номер едно в света е типичен „лагер“ (най-общо всички светли бири). Трябва все пак да се припомни, че гигантските продажби се дължат на подвидовете на тази бира. Над 20 на брой.
Също да отбележим, че в тази класация бирите обикновено са представени от една марка.
Продажби: около 7,2 милиарда годишно.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: